Bespaar het me

vrijdag, september 01, 2006

De Oorlogen volgen elkaar op in de financiele wereld

"Prijzenoorlog in de hypothekenmarkt !" en "Banken stunten om gunst nieuwe klanten" (bron : De Financiele Telegraaf van gisteren).

Hoeveel oorlogen gaan we nog meer krijgen ?

Wel wordt mij nu een aantal dingen duidelijk : vandaar dat die banken mij graag zagen komen toen ik mijn huis wilde kopen !

Vooral de Grootbanken, maar nog het meest de Postbank en de Rabo zijn bezig met dit spel. Onze collega's van de SNS doen dapper mee, maar het is duidelijk dat het geen gezellig spelletje Triviant is, wat hier wordt gespeeld.

Het begint warmer weer te worden in financiele diensten-land : Was er al een autoverzekering-oorlog, vorige week werd een complete verzekerings-oorlog voorspeld door twee KPMG-ers. En dan nu een hypotheekoorlog.

Ik krijg visioenen van bedrijven die elkaar met creditcards als pijlen bestoken, flappentappen als tanks. Of aan dat oude verzekeringsbedrijf in Monty Python's "Meaning of Life", dat met gebouw en al ten strijd ging trekken.



Duidelijk is in ieder geval dat het een heet najaar gaat worden en een fase aanbreekt, die ik niet vaak heb meegemaakt in de financiele dienstverlening.

Kijken of Proteq een rol hierin kan spelen.

Watch this space :^b