Bespaar het me

maandag, juli 17, 2006

Consumentenbond's GeldGids te laat voor de auto-oorlog

"Begin April hebben we de premies van bijna alle WA-verzekeraars opgevraagd en vergeleken" (Geldgids, juli 2006).

Boeiend nieuws, toch ?

Voor als je geen internet hebt dan. Want langzamerhand weten consumenten wel dat op het internet dingen regelmatig veranderen. Een typisch internet bedrijf als Independer weet dat natuurlijk wel. Per maand, per week, per dag en per minuut. Zo kon het zijn dat zij in hun Nieuwsbrief van 9 mei vertelden over een "forse premiedaling autoverzekeringen". In mijn eigen woorden : sinds januari 2006 is er een goede Autoverzekering-oorlog gaande.

En hoewel ik een fan ben van de Consumentenbond, is het wel enigszins jammer om te zien dat men bij de Geldgids niet met zijn tijd meegaat.

Des te opvallend is het advies van de Geldgids : "Autoverzekeringen: kijk niet alleen op internet", waarbij ze melden dat vaak de goedkoopste verzekeraars niet bij vergelijkingssites te vinden zijn. Goed punt, maar zou de Geldgids niet zelf wat vaker wel op het internet moeten kijken ?!

(---)

Om helemaal zeker van mijn zaak te zijn, heb ik toch nog even Independer gecheckt of de zaken niet ineens helemaal anders zijn. Maar nee : de oorlog woedt ook vandaag nog voort.