Bespaar het me

maandag, juli 17, 2006

Wie mag Proteq dan wel wezen ?

Korte versie :
Proteq is een Nederlandse verzekeraar, die sinds 1988 onderdeel uitmaakt van SNS/Reaal. Wij verzekeren consumenten direct, via internet, telefoon en per post.
Het doel van Proteq is om ervoor te zorgen dat onze klanten zo min mogelijk geld, tijd en moeite kwijt zijn aan verzekeringen.
Want met uw tijd en geld kunt u wel leukere dingen doen. We helpen u met het besparen op uw verzekeringen en dat betekent meer dan een scherpe premie : we besparen u het invullen van lange formulieren, zoeken naar informatie en de risico's die u bij ons prima kan verzekeren.

Vandaar : "Proteq bespaart het u !"

Langere versie :
De historie van Proteq is "Affinity marketing", kortgezegd voor andere bedrijven en organisaties zoals FNV de verzekeringen verzorgen. In 2004 zijn we een andere koers ingeslagen : Proteq ging zelf veel meer via het internet verzekeren.
Daarnaast verzorgen we nog steeds voor andere bedrijven snel, makkelijk en goedkoop de verzekeringen, zoals : Kruidvat, V&D en FNV.

Proteq sponsort ons eigen marathonschaats-team en het Nederlandse Davis Cup-team.

In 2003 stonden we mede aan de wieg van een idee, waardoor mensen een verzekering tegen autopanne konden kopen. Zij zouden dan sneller en goedkoper geholpen worden. Dat idee is "Routemobiel" gaan heten en we zijn er trots op dat ons product, ons callcenter en onze administratie hebben meegeholpen aan het succes.
Sinds Juni 2006 zijn we 100% aandeelhouder van Routemobiel.

In het voorjaar van 2006 zijn we een reclame campagne begonnen : een dame die zichzelf voorstelt als "Prinses Pecunia" zegt dat Nederland 2 miljard kan besparen, als iedereen naar Proteq toegaat. Naast haar eigen blog, is zij in kranten, op radio en natuurlijk : op internet verschenen.

Binnenkort gaan we zelf ook campagne voeren, om nog meer Nederlanders te vertellen dat ze zich goedkoper, sneller en gemakkelijker kunnen verzekeren.