Bespaar het me

donderdag, november 09, 2006

De 151ste !

Vandaag, nu, de 151 post geschreven op de Blog. Even tijd voor wat evaluatie.

Want waar begon ik lang geleden mee ? Een blog, om de wereld vanuit de ogen van Proteq te bekijken.

Dat is redelijk gelukt : mijn en onze interesses, problemen, zorgen en successen zijn wel doorgedrongen tot dit blog. Opvallend was in de statistieken te zien dat nu nog steeds een gestaag bezoek komt voor het stukje over appelmoes en druivensap....

De stukken over Proteq zelf zijn het meest populair en echt niet omdat onze Proteq-collega's ook meekijken. De post met foto's is bijvoorbeeld angstvallig vaak bekeken. Kan je nagaan : wij zaten al te denken aan video's.

Ook was het doel om in contact te komen met de lezers van dit blog - dat is erg snel en prettig gebeurd. Dat had ik eerlijk gezegd niet zo snel verwacht. Jammer is alleen dat het voor andere lezers niet of nauwelijks te zien is, waardoor de waarde van dit commentaar beperkt blijft tot mij en een paar lezers die ervaring hebben met blogs. Dat moet veranderen dus. Zodra we kunnen, gaan we veranderen van software, waardoor commentaar wel luid & duidelijk zichtbaar wordt.

Ook buiten het blog heb ik contact gekregen met lezers van dit blog, waaronder een voormalige collega. Leuk, Peter !
Uit de emails en commentaar blijkt dat jullie het blog waarderen en dat het -godezijdank- tenminste niet zo saai is als andere lectuur die over verzekeringen gaat.

Dat daar af en toe wat persoonlijks meekwam, bleek niet zo erg te zijn, integendeel. Het was erg leuk om de gelukswensen voor de geboorte van mijn zoon via het blog te krijgen.

Maar nu ook wat kritische noten: het is mij nog niet gelukt om andere collega's echt enthousiast te krijgen voor het schrijven. Laten we het houden op verlegenheid en de even lastige techniek van de Blogger-software. Dat moet beter, anders rust er te veel op mijn schouders. En ik geef het toe : het kost bere veel tijd om er elke dag een leesbaar stuk uit te persen.

Gisteren vroeg Marjolein mij : "Waarom schrijf je elke dag ?" - een erg lastige : ik wil namelijk dat elke bezoeker hier elk moment het idee krijgt dat dit een blog is wat de moeite van het bezoeken waard is. Natuurlijk door de relevante inhoud ervan, maar ook door de versheid. En schrijven moet bij mij ingebakken zijn, anders vergeet ik het.

En de inhoud van het blog ? Hier twijfel ik nog het meest. De lijn gaat wel goed, maaar ik zou graag willen voorkomen dat ik hier alleen met branchegenoten om de virtuele tafel zit te discussieren. Ik wil ze natuurlijk niet wegjagen, maar ik wil mensen die benieuwd zijn wat Proteq inhoudt iets aardigs te bieden hebben.

Dit laatste betekent dat we wat gaan experimenteren.
Een van de experimenten is om het belangrijkste proces van een verzekeringsklant: het krijgen en afhandelen van schade - online te zetten. Waarom ? Het blijkt dat veel mensen eigenlijk niet weten wat er gebeurt als je schade krijgt : met welke instanties je te maken krijgt, wie nou eigenlijk de omvang van de schade bepaalt en zo voorts.

Laat weten wat je er van vindt. Dit doe je door onder deze post te klikken op het blauw-onderstreepte stuk tekst dat zegt "0 commentaar". Dat ga je naar een pagina waar je je commentaar, ideeen, suggesties en nog veel meer kwijt kan.

Wij blijven trouw posten en gaan alleen nog maar meer interessants brengen !