Bespaar het me

vrijdag, november 03, 2006

Checkup-bonanza


Wat is er toch tegenwoordig ? Vroeger had je in bedrijven nog wel eens een vervelend financieel mannetje dat vragen ging stellen over bonnetjes en die zich hardop afvroeg of dat glas melk nu echt nodig was bij die zakenlunch. Een noodzakelijk kwaad.
Daarna gingen we weer glimlachend aan het werk.

Tegenwoordig is het in om "checkups" te doen, APK's, Audits, Reviews en zo.

Ik was nog nauwelijks hier aan het werk, of twee mannen in stemming zwartgrijze pakken bleken een afspraak met mij te hebben. Zonder flauwekul : ze hadden zo uit " Men in Black" kunnen stappen.

Gedurende een uur ondervroegen ze mij over de (toen) nieuwe site, hoe we plannen maakten, wie waar verantwoordelijk voor was, etc, etc. Een grappig voorval. Pas later begreep ik dat het een goede manier is binnen een bedrijf om te checken dat alles gaat zoals het moet gaan.

Vervolgens moesten we al onze procedures checken, een test doen en opnieuw checken in verband met de invoering van de Wet Financiele Dienstverlening, waarbij het er vooral om ging dat Niemand, maar dan ook Niemand het woord "ADVIES" moest gebruiken bij contact met klanten.

Daarop kwam de Nederlandsche Bank voor een check, voorafgegaan voor een gesprek met de AFM.

Zelf hebben we een paar checks gedaan van onze nieuwe site, gevolgd door een expert review. In de tussentijd hebben we diverse interne audits gehad, evaluaties en worden we binnenkort weer op de grill gelegd voor onze internet activiteiten.

"Permanente educatie: ? Kom nou - permanent Proefwerken !