Bespaar het me

zondag, september 03, 2006

Het seizoen is weer begonnen !

Je merkt het als je opstaat : de wekker is op tijd, je blijft niet meer hangen in bed, de kinderen moeten er ook echt uit en er is een tijdslimiet waarin iedereen moet wassen, aankleden, ontbijten en spullen moet meenemen. De hond moet uit, een kind moet naar de creche, je vrouw wil naar haar werk en buiten lonkt het weer niet meer.

Kortom : het seizoen is weer begonnen !

Sporttrainingen zijn er weer, zaterdagochtend moet je achtelijk vroeg opstaan voor de wedstrijden van je kinderen en zondagmiddag moet je achtelijk laat zelf spelen.

Mocht je hierna nog een gram twijfel hebben, dan verjagen de files van de volgende dag ze wel : iedereen is terug, het zuiden van Europa en de rest van de wereld is leeggezogen van toeristen en nu staan ze allemaal in de regen hier.



En toch lijkt het mij zo lekker dat ik de geleerde lessen van deze rare 1,5 maand vast weet te houden : hoe lekker het was om rose te drinken in de tuin als je terugkomt van je werk, hoe moeilijk en daarna fantastisch het was om mijn kinderen zo veel om mij heen te hebben de hele dag en wat een wijsheden ik bedacht toen ik een paar weken afstand had genomen van mijn werk : frisser, scherper en consument gerichter dan ooit.

We zien over een jaar wel of de inspiratie tot resultaat heeft geleverd, goed ?