Bespaar het me

donderdag, november 16, 2006

Victor's innovatie


Hoe vaak worden de werkelijke uitvinders van een goed idee bekend ?

Om te voorkomen dat ook nu weer de historie onduidelijk zal zijn : hier het verhaal van mijn collega Victor (die al wel hier wil schrijven - zie de schrijvers rechtsbovenin dit Blog - maar nu nog te beschei(den)(terig) is om hier iets te doen)

Waar ging dit over ? We zijn al een tijdje bezig met een Chat om klanten te helpen bij het bezoek aan onze site. De leverancier van de Chat is Livecom, een Nederlandsch bedrijf.

Zoals hij op zijn eigen Weblog schrijft, gebeurde het volgende :

Ik vind het erg leuk om te zien dat LiveCom op hun site behoorlijke nadruk legt op het persbericht: “LiveCom meet real-time conversies van chat”. De speciaal daarvoor gebouwde “Live Conversion” module was één van mijn voorwaarden om een pilot met LiveCom te draaien. Met de Live Conversion software kunnen klanten van LiveCom real-time conversies meten die ze bereiken met de chattoepassing. Op dit moment zijn we nog aan het finetunen maar eind volgende week hoop ik de eerste invloeden van chat op conversie te kunnen tonen.


In gewoon Nederlands : we kunnen nu zien of klanten die we geholpen hebben met de Chat, ook daadwerkelijk bijvoorbeeld een verzekering hebben gesloten, een brochure hebben gedownload, een wijziging hebben doorgegeven, etc. Zodat je dus kan zien dat het niet alleen bij leuk chatten blijft, maar dat we echt helpen.

Het klinkt misschien als een bescheiden uitvinding, maar het is wel een goede !