Bespaar het me

vrijdag, november 10, 2006

Verhalen door de Proteq-telefoon

We krijgen natuurlijk contact met veel mensen. Van alle soorten en maten en achtergronden. Iedereen staan we beleefd te woord, ook al kunnen we niet altijd iets betekenen voor klanten. Dan kan het gebeuren dat we bijzondere gesprekken voeren met mensen :

Klant: ik wil mijn auto verzekeren.
Medewerker: (maakt het in orde en vraagt:) is u de rijbevoegdheid ooit ontzegt?
Klant: Ik geloof het wel, maar daar kan ik mij niets meer van herinneren.
Medewerker checkt en inderdaad, het systeem bevestigt ontzegging rijbevoegdheid
Medewerker: Wij zien inderdaad dat de rijbevoegdheid u ooit is ontzegt. Dat betekent dat ik u niet kan verzekeren.
Klant: Zo gek ik kan me er echt niets meer van herinneren.
Klant: Misschien heeft het te maken met die keer dat ik wat had gedronken en tegen een stil staande auto ben aangereden.
Klant: Maar ik weet er echt helemaal niets van!
Medewerker: U kunt Rialto eens proberen om uw auto te verzekeren. Zij zullen u wel accepteren (Rialto verzekert lastig te verzekeren mensen)……
Ik wens u succes en een plezierige dag verder.

2 Comments:

  • Ik zit ook bij Rialto, hoewel ik echt een goeie chauffeur/coureur ben. Helaas in het begin een paar keer parkeerschade en een keer een behoorlijke met een vrachtauto, daarbij opgeteld 1x rijbewijs in beslag genomen (snelheid) en bekeuringen genoeg om een muurtje mee te behangen. In Salou is mijn auto door de politie weggesleept, en thuis heb ik al eens een wielklem gekregen. Woonplaats Amsterdam, autotype: cabrio. Levert dit bij jullie bonuspunten op?

    Vroeger al een keer een fietser ondersteboven, kwam met stuur in d'r rug te vallen, pijnlijke aftocht per ambulance. Maar dat is inmiddels verjaard, dus kan niet meer tegen mij gebruikt worden...

    By Anonymous Anoniem, at zaterdag, november 11, 2006 12:37:00 a.m.  

  • Michel,

    Holymoly, je hebt behoorlijk veel schade gehad !
    Nee, Amsterdam met een cabrio geeft niet automatisch een hogere premie of bonuspunten op - wel kijken we naar of iemand eerder schade heeft gehad, omdat dit een aardig idee geeft hoe iemand in de toekomst zich zal gedragen.

    By Blogger Ewout Wolff., at zaterdag, november 11, 2006 6:47:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home