Bespaar het me

vrijdag, november 17, 2006

Rabo verkent het Mobiele internet....voor ons


Je hebt misschien het TV-spotje al gezien met de onnavolgbare Jochem de Bruin : hierin kondigt hij voor zeer veel microfoons aan dat Rabo in mobiel bellen stapt.

Dat was groot nieuws, want welke bank gaat nu belminuten verkopen ? Dat doet natuurlijk geen deftige financiele dienstverlener. Het verhaal hierachter is natuurlijk dat Rabo hoopt een voorsprong te krijgen met mobiel internet.

Rabo ziet, net zoals sommige bloggers, dat het internet dadelijk even gemakkelijk op je mobiel te bekijken is als thuis op de PC.

Volgens de bank : “De mobiele telefoon is de portemonnee van morgen. Wij zijn er zeker van dat binnen afzienbare tijd het merendeel van de betalingen via de mobiele telefoon loopt”, zei Rabobank-bestuurder Piet Moerland gisteren bij de presentatie van de nieuwe betaalmethode. “De vraag is niet of het gebeurt, maar hoe snel”, aldus Moerland. “Want de technologie is inmiddels zo verder gevorderd dat je van een mobiele telefoon een veilig betaalinstrument kunt maken.”

Mmm...interessant. Ik heb net de mazzel dat ik van Proteq een Blackberry heb gekregen. Beetje nog een lastig ding, maar hij laat mijn mail en agenda up to date zien. En...ik kan er mobiel mee internetten (eindelijk). Laat ik het zo zeggen : het is geen onverdeeld genoegen op zo'n klein schermpje geld over te moeten maken. Dus even de hele huishouding er in pluggen, neen.

Maar iets leuks zien en het direct kunnen betalen ? Ja zeker.
Misschien eens praten met de SNS.....(die al lang een mobiele site hebben, overigens)

7 Comments:

  • Praten...? Waar blijven de innovaties van Proteq als echte online speler (behalve die ene van Victor). Het zijn de grote partijen die het minst flexibel geacht worden die met de echte innovaties komen.

    By Anonymous Anoniem, at maandag, november 20, 2006 11:17:00 a.m.  

  • O, de innovaties van Proteq zijn er al - maar we praten er in het openbaar pas over als het leuk is en het onze klanten merkbaar iets doet.

    Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "grote partijen die het minst flexibel geacht worden" -heb ik dat gezegd of dacht je dit tot nu toe zelf ?

    Voor de discussie - moet wel toegeven dat het vaak de kleine partijen in de markt zijn die innovatie brengen. De grote partijen maken veel innovatie relevant, door ervoor te kiezen en er hun (marketing)kracht achter te zetten.

    Dus : wat moeten we uitvinden, wat jij, Anonymous, relevant gaat maken ?

    By Blogger Ewout Wolff., at maandag, november 20, 2006 1:23:00 p.m.  

  • In het algemeen worden de grotere bedrijven c.q. merken vaak als log gezien, en komt innovatie vaak van kleinere, flexibele bedrijven. Of komen de grotere bedriven in beweging als ze voldoende uitgedaagd worden (zie Route Mobiel vs ANWB)Inderdaad, ik ben het met je eens. De grotere bedrijven maken de innovatie (die vaak door de kleinere ontwikkeld zijn) relevant door hun marketingkracht er achter te zetten. Dus Proteq, als kleinere partij moeten jullie toch aan de lopende band de markt prikkelen ...

    Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen dat je de innovaties al hebt, maar nog niet laat zien. Waar is dit blog dan voor? Met het beschouwen van de markt verkoop je geen polissen. En vervolgens zeg je, Laat jij ze maar eerst zien ... Doet me een beetje terugdenken aan vroeger op het schoolplein.

    By Anonymous Anoniem, at maandag, november 20, 2006 4:24:00 p.m.  

  • Anonymous said : "Dus Proteq, als kleinere partij moeten jullie toch aan de lopende band de markt prikkelen ...

    -Nou zijn we begin dit jaar begonnen met een reclamecampagne met een in het oog springende prinses - telt dat als prikkelen ?
    -En een website sinds begin januari waar je direct een polis kan sluiten zonder handtekening met een minimaal aantal vragen ("de snelste polis van het westelijk halfrond" ;-D )- telt dat ook ?
    - Routemobiel - telt dat nog als innovatie ?
    - We verzorgen Kruidvat-verzekeringen sinds eind januari - telt dat ?
    - We voeren sinds Nov een campagne voor 100% via het internet
    - We hebben in Mei een actie gedaan "SMSjekenteken", waarbij SMS-ers een indicatie voor een Autoverzekerings-premie kregen
    - In de pijplijn : iets leuks voor alle internetters met een auto, een huisdier of interesse daarvoor.

    Dat is toch meer doen dan praten alleen !

    Anonymous said : "Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen dat je de innovaties al hebt, maar nog niet laat zien. Waar is dit blog dan voor? Met het beschouwen van de markt verkoop je geen polissen. En vervolgens zeg je, Laat jij ze maar eerst zien ... Doet me een beetje terugdenken aan vroeger op het schoolplein."

    Ehm..zo bedoelde ik het ook niet - ik wilde zeggen dat er veel intern bij Proteq gebeurt dat voor lezers van dit Blog zo boeiend is als het kijken naar opdrogende verf, vandaar het niet-vermelden.

    Hopelijk zie je uit het lijstje hierboven dat we veel doen met innovatie en er niet alleen maar over lullen. Dat is ook niet onze mentaliteit namelijk.

    En waar dit blog dan voor is ?

    Wij zijn een relatief onbekende partij in de markt.
    Dit blog gaat geen polissen verkopen, maar je daar geen zorgen om. Maar wij hebben alle belang erbij om te laten zien wie we zijn, wat we doen, hoe we tegen de wereld aankijken en welke keuzes we daarin maken.

    Onbekend maakt onbemind namelijk.

    En dit doen we niet alleen voor niet-klanten -
    we doen het ook voor onze huidige klanten, die Proteq waarschijnlijk niet terugherkennen, zoveel is er veranderd.

    En: wij staan erom bekend dat we veel met andere partijen samenwerken. Als die partijen door dit blog beter weten wat voor vleesch zij in de kuip hebben, des te mooier.

    En ook daar stopt het niet - er zijn talloze partijen (journalisten, sporters, supporters, SNS/REAAL-ers, Marketingfacts-ers, mede-bloggers, etc, et)die het wel aardig vinden om te zien wat we hier binnen Proteq uitspoken.

    Voor hen doen we dit allemaal.
    (amen)

    By Blogger Ewout Wolff., at maandag, november 20, 2006 4:46:00 p.m.  

  • Mijn doel met mijn comment is om je te prikkelen. Ik geloof dat er best veel gebeurd maar het is zo weinig zichtbaar (en dan ben ik nog een heavy user van internet)! Een campagne alleen via internet vind ik niet zo innovatief, een goede geïntegreerde campagne waarin middelen elkaar versterken vind ik persoonlijk sterker.

    Terecht zeg je onbekend maakt onbemind. Je kan een hele mooie racefiets maken maar als niemand het weet of er op wilt rijden... Je bent dan terecht trots op het resultaat maar wel jammer van je inspanningen.

    By Anonymous Anoniem, at dinsdag, november 21, 2006 10:54:00 a.m.  

  • Ah ! Duidelijk.

    Ja, je hebt gelijk : alleen banneren is niet zeer innovatief. Maar als we het toch over fietsen hebben : voor je innovatief kan zijn, moet je weten hoe het gaat op de oude fiets. We gaan dus goed kijken wat "alleen" bannering nou precies doet.

    Begin dit jaar hebben we veel geinvesteerd in adverteren in kranten, op de radio en op het internet. Met "streaming" videobanners, wat op dat moment zeer nieuw was.

    Maar dan loop je tegen de grenzen van innovatie aan : leuk om uit te proberen, maar het moet wel effect hebben. En dat had het te weinig naar onze smaak.

    (maar we blijven proberen hoor)

    By Blogger Ewout Wolff., at dinsdag, november 21, 2006 1:18:00 p.m.  

  • Whats up! I just want to give a huge thumbs up for the
    great data you’ve right here on this post.
    I can be coming back to your blog for more soon.



    Feel free to surf to my weblog :: african music instruments djembe

    By Anonymous Anoniem, at woensdag, juni 05, 2013 8:11:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home