Bespaar het me

vrijdag, oktober 13, 2006

DSW de beste en snelste zorgverzekeraar

Gisteren blij en verrast gekeken naar het 8 uur journaal : want wie zag ik daar tot mijn verrassing : Chris Oomen, directeur van DSW.

De reden waarom hij daar stond, was dat DSW - net als vorig jaar - alle grote zorgverzekeraars voor was en als eerste de nieuwe premies voor zorgverzekeringen bekend maakte. Overigens was de hoogte van deze premie lager dan de politiek verantwoordelijke minister had gedacht. Blijkt marktwerking dan toch te slagen ?

(Bijzondere tijden, overigens, dat je door je nieuwe premies bekend te maken, alle nieuwsmedia haalt.)

Waarom ik dit zo leuk vind ?
Een paar weken geleden ben ik bij DSW langs geweest om te praten over samenwerking. Ik voelde direct een klik met de mensen die daar waren : no-nonsense (want Rotterdam/Schiedam), kleine organisatie, lettend op de kosten en vol zelfvetrouwen.

DSW is niet alleen de beste vrij toegankelijke zorgverzekeraar van Nederland (vind de Consumentenbond), ook zijn zij de grote winnaar in nieuwe klanten van het afgelopen jaar. Toen buitelden zorgverzekeraars over elkaar heen met kortingen en grote reclamecampagnes om maar klanten te behouden en nieuwe klanten te verkrijgen.

Zo niet DSW : zij publiceerden als eerste hun premies en zetten daarmee direct de toon voor de hele markt. Dat hen dit uiteindelijk veel nieuwe klanten heeft opgeleverd is hun grote verdienste.

Wij praatten over samenwerking tussen Proteq en DSW.

En de snelheid waarmee we besluiten namen en tot actie overgingen, zegt veel : diezelfde middag nog hebben we ervoor gezorgd dat DSW een redactioneel stuk over Routemobiel met aantrekkelijke actie in een DSW-krant zette. Deze gaat binnenkort naar 100+ duizend klanten toe.

De marketeer van DSW was niet zo blij met me, want hij moest alle persen stoppen om dit te realiseren. Maar het is wel gelukt !

Wees dus niet verbaasd als je binnenkort op de Proteq-site een link naar DSW zal vinden met een aantrekkelijk aanbod.
Maar : geen kortingen ! Want DSW biedt al haarscherpe premies aan, juist omdat ze niet zijn meegegaan in de kortingsgekte van het vorige jaar.

Zo zie je maar weer : kleine bedrijven kunnen meer !

Zou het een trend zijn ? ;-D