Bespaar het me

maandag, oktober 09, 2006

“Bespaar Me”- Top 10 voor Oktober 2006

Besparen kan je op meerdere manieren : geld, tijd, energie en....onzin. Van dit laatste de top 10 van oktober :

1. Wachten op organisaties voor hun “advies” – zet dingen op je website, stop je te verbergen achter loketjes en laat mij al die flauwekul- formulieren fijn downloaden.
2. Elk bericht of discussie over “De Gouden Kooi”. Ik heb een leven .
3. organisaties waar je even moet langskomen. Als je organisatie in hartje centrum zit, moet je niet verbaasd zijn als je klanten geen uur wil investeren om naar je toe te komen. Kan het echt niet anders ? : geef mij de optie voor 8-en ‘s ochtends en na 7 uur ‘s avonds langs te komen.
4. Politieke “debatten” tussen lijsttrekkers – ik check liever stemwijzer.nl , die bevestigt dat ik hetzelfde zal stemmen.
5. Nieuws uit Nederland – meest interessante nieuws krijg je sneller, beter via BBC, CNN of nu.nl.
6. Gezeur over files. Die zijn er, jammer dan.
7. Verhalen over auto's. Sorry, maar het blijft een standaard koekblik met velgen. Ik kom wel als het een unieke auto is, of als de naam eindigt op –i.
8. Gevaren van het internet. Bij de meeste van dit soort verhalen hoef je alleen maar te vragen : “wat als je hetzelfde doet via telefoon ? of via de post ?” – dan blijkt dat het gevaar altijd al bestond en niet alleen op het Net voorkomt.
9. Talpa en weer zo’n Tros-muziekconcert.
10. Mensen die op straat met een bluetooth tandenborstel in hun oor bellen of die met een congres-label op straat rondlopen. Daar heb je een badkamer of isoleercel voor, respectievelijk : hoe intelligent vind je zelf koeien met oorlabels ?

2 Comments:

Een reactie posten

<< Home