Bespaar het me

vrijdag, november 24, 2006

Welke partij ben jij ?

Toen ik gisteravond mijn hond uitliet, liep ik langs het bekende verkiezingen-bord met aanplakbiljetten. De bekende kleuren, koppen, namen en logo's.
Bijna dezelfde competitie als voor ons eigen bedrijf, mijmerde ik : De bekende namen, die niet zoveel meer hoeven uit te leggen waarvoor ze staan, de nieuwe partijtjes die met hun naam moeten uitleggen waar je ze moet plaatsen. De altijd onbekenden, de hopelozen (tot ze met 9 zetels de strijd uitkomen, natuurlijk...) en de 1-standpunt partijen.

Waar zou Proteq passen in dit plaatje ? Groot en bekend zoals CDA, VVD en PvdA kunnen we afschrijven. D66 komt in de buurt, maar is nog te bekend en eerlijk gezegd : ik hoop dat wij wat duidelijker zijn wat wij te bieden hebben. Groen Links, ChristenUnie, SGP : de grootte klopt wel, maar ze bestaan toch te lang om een vergelijking aan te kunnen.

De Partij van de Dieren misschien ? Tja, je hoopt natuurlijk wel dat we iets meer te bieden hebben dan 1 standpunt, maar de rest : jong, nog relatief onbekend en klein. Maar wel een duidelijk standpunt.

Zo dacht ik een paar honderd meter verderop, terwijl mijn hond de positionering van de andere honden uit de buurt zorgvuldig zag peilen. (nee, mijn hond heet niet Maurice).

Ineens zag ik het ! Die mevrouw Thieme ! Lijkt die niet vreselijk veel op Prinses Pecunia ?! Ik liep even terug naar het bord. Verdomd - zet een goede fotograaf op de prinses, kleed haar lekker modern en je hebt haar ! Met een brede grijns ging ik weer naar binnen. Heerlijke onzin.

(Maar als de PvdD binnenkort begint over 2 miljard besparen- wees dan niet verbaasd!)

Labels: , , ,

2 Comments:

Een reactie posten

<< Home