Bespaar het me

maandag, oktober 16, 2006

Nog meer bizarre verzekeringen




Ik heb al een paar maanden geleden beschreven wat er allemaal voor bizarre verzekeringsvormen er in Nederland bestaan.

Ik dacht dat ik er wel zo'n beetje was met de bizarre vondsten.

Naar aanleiding van die post heb ik een aantal mails van een paar van jullie gekregen, die de lijst nog langer maakt. Plus : heb ik toch weer een website gevonden die weer nieuwe vormen aanbiedt.

Anecdote 1 : Verzekeraar werd opgebeld door een bekend entertainment bedrijf, dat o.a. theatershows deed. Vraag : "Is het mogelijk een verzekering te sluiten dat de eerste 3 rijen stoelen niet verkocht worden". (Pardon ?). Na enig praten en achtergrond (de eerste 3 rijen leeg betekent dat waarschijnlijk de rest van de zaal ook leeg is), werd een verzekering met den hand opgemaakt.

Anecdote 2 : Een Amsterdams Hotel wilde graag rijke arabieren naar Nederland halen. Omdat het daar bijna nooit regent en hier veel meer, was het een extra duwtje in de rug om reisjes Amsterdam te verkopen met een regengarantie (= omgekeerde verzekering) erbij. "Umbrella insurance" heette die mogelijkheid.

Mocht je nog meer soorten zoeken : kijk dan nog even hier (maar niet kopen..) voor onder andere de verzameling-, parachutespring-, elfsteden-, sportuitrustings- en nog meer verzekeringen.

(zou er nog iemand zijn die werkelijk risico's loopt ?)


Nagekomen bericht ! De gekheid is ten top gestegen, dus biedt de militaire vakbond zijn leden een polis aan tegen......de Taliban.