Bespaar het me

woensdag, december 06, 2006

De toekomst van Proteq : het internet


In de wens om niet het alleen over mijn bedrijf te hebben, ben ik vergeten om toch af en toe er wat over te schrijven. Vandaag dan.

In 2006 hebben we een ongelofelijke omwenteling meegemaakt, waarbij het vanaf de eerste dag tot aan de huidige eigenlijk nooit rustig is geweest. Enorme meevallers, tegenvallers, plezier en last van de techniek om maar een paar dingen te noemen. In al die ontwikkelingen kwam er steeds maar weer een contstante factor uit: ons aanbod bevalt buitengewoon goed op het internet.

Je zou bijna zeggen: logisch, maar die logica is altijd makkelijk achteraf. Toen we in januari "live" gingen met een site met 4 producten waar je binnen 10 minuten kon weglopen met een polis, toen hoopten we veel. We zagen met de Pecunia-campagne dat enorme hoeveelheden mensen ons vonden via het internet.
Zelfs een leuk bedoelde grap als de Pecunia-blog leverde ons veel bezoek op en zelfs een aantal verzekeringsjournalisten die goed in de gaten hielden dat Pecunia wel elke dag postte. (hier heb ik ze nog niet mogen ontvangen)

Onze site-in-site aanbod was aantrekkelijk voor zakelijke klanten als V&D en Kruidvat en later in het jaar vond ook de FNV dat aspect van ons aanbod overtuigend.

Dier&Zorg
was eigenlijk al het eerste product van ons dat geheel via het internet af te sluiten was en waar je inzicht kon krijgen in de status van je verzekeringsclaims. Sinds november hebben we ook dit product opgenomen in de huidige Proteq-site en ook hier kan je nu zonder problemen snel, makkelijk en voordelig je polis sluiten.

En Route Mobiel liet ook zien dat zeer grote delen van Nederland het eigenlijk wel normaal vindt om een product te kopen via het internet.

Zijn er dan geen dingen die tegenvielen ? Ja, natuurlijk. Wat wij vooral merken is dat ons sterke punt, ons enthousiasme, ook onze zwakke kant is. Zo dachten we op een gegeven moment dat we mensen die ons belden konden aanbevelen naar de site te gaan. Maar die mensen zaten daar natuurlijk helemaal niet op te wachten. Maar ze kregen wel mee dat we erg blij waren met onze internet aanwezigheid.

En natuurlijk is de techniek van internet regelmatig een struikelblok. Ik zal je niet teveel vermoeien met details, maar systemen kunnen zomaar uitvallen. Dat is geen ramp voor een normale verzekeraar. Maar als je serieus op het internet bent, dan kan je dat bijna niet veroorloven.
Ik ga hem maar niet meer hebben over de rechterlijke uitspraak tegen Routemobiel..

We hebben dus aan beide zijden van de medaille geleerd.

En veel uitgeprobeerd !
De Blog van Pecunia, deze blog, SMS je Kenteken-actie, een tennisspel in het kader van de DavisCup, Actiesites, Video in banners, Pecunia op de huishoudbeurs (waar veel mensen haar serieus begroetten met "dag majesteit"), participeren in een mobiel game, Chat, Victor's innovatie, accepteren van klanten zonder handtekening, aanroepen van externe databases, foto's van auto's laten zien op je site, 'call me back' op de site als je teruggebeld wilt worden.............en er staat nog zoveel op de rol in 2007.

Het enthousiasme blijft onverminderd hoog.

Maar we merken ook dat teveel enthousiasme niet goed is voor Proteq - we hebben het droog gehouden, maar dit jaar heeft ons ook aan het denken gezet. We willen nog zoveel meer betekenen voor jullie, onze bezoekers en klanten. We zijn er nog lang niet, maar het is fijn om te merken hoeveel mensen nu al waarderen wat we doen.

De toekomst van Proteq is het internet. En in 2007 zullen we de al ingezette ontwikkelingen alleen nog maar sneller gaan realiseren. Ik hoop dat je er bij zal zijn, dat je laat weten wat je ervan vindt en wie weet : dat je een keer een product van ons probeert.

2 Comments:

Een reactie posten

<< Home