Bespaar het me

dinsdag, december 05, 2006

Beleggingsverzekeringen en transparantie

Het Financieel Dagblad kwam eind oktober en in November met vervelend nieuws : Een studie van de Autoriteit Financiƫle Markten toont dat de kosten van beleggingsverzekeringen vaak buiten proporties zijn.

Mocht je hier meer over weten, dan kan je bijvoorbeeld kijken op de site van een financieel journalist. Wij hebben vroeger ook beleggingsproducten verkocht, maar doen dit niet meer sinds een jaar of 3. Vandaar dat ik er weinig interessant over kan vertellen. Wel geloof ik dat dit een bijzondere ontwikkeling is, aangezien (naar mijn weten) voor de eerste keer echt inzage (lijkt !) te komen in de kostenstructuur van verzekeraars.

En dat is altijd goed voor consumenten, al was het alleen maar omdat je gemakkelijker kan vergelijken.

Hoe deze ontwikkeling ook loopt, ik geloof dat hij erg relevant is. Wij gaan in ieder geval niet op korte termijn weer terug naar deze markt, wees gerust.