Bespaar het me

dinsdag, oktober 24, 2006

Sjoerd van Keulen op bezoek



Vorige week was een leuke dag : onze topman Sjoerd van Keulen kwam op bezoek bij Proteq. Hij was gekomen op onze uitnodiging om nu eens met eigen ogen te zien wat nou die internetverzekeraar eigenlijk inhield.

We hadden natuurlijk goed nagedacht over zijn bezoek : zou die man nou werkelijk interesse hebben in cijfertjes achter de komma of een boeiend betoog over het verbeteren van onze brochures ? Antwoord : neen.

Dus hebben we allemaal (7) een presentatie gemaakt over internet en hoe het een impact gaf op onze afdeling of de taak van die afdeling. Plus de vragen die bij ons leefden over hoe hij ons bedrijf zag, respectievelijk dingen als : de toekomst van het internet.

Ik mocht aftrappen : Van de site met een korte demo, naar een uitleg hoe we acquisitie doen door klanten naar onze site te verleiden (ipv alleen te "duwen" met post, zoals vroeger), van actiesites zoals verwenjehuisdier.nl tot deze blog.

Daarna laten zien dat we internet niet alleen aan de klant-kant hebben, maar ook aan de binnenkant : van een intranet tot statistieken waarmee je klanten op de site kan volgen. Tot aan de nieuwe chat-functionaliteit, die op de site loopt.
Om te eindigen met de woorden : "Proteq staat op de kaart", waarna een link opende.

Een mens moet vermaekt worden, nietwaar ?

Daarna ontspon een leuke en goede discussie, waarbij geen blad voor de mond werd genomen en geen onderwerp gespaard bleef.
Wat erg prettig was, was dat hij trends die wij zien in een groter verband kon plaatsen. Bijvoorbeeld de dingen die bij ons spelen met internet, spelen even hard bij SNS (bankieren) en bij SNS Fundcoach (beleggen) bijvoorbeeld. En ja : het internet is natuurlijk van wezenlijk belang voor ons bedrijf.

Was het bezoek meer dan een beleefdheidsbezoek ? Ja : het is toch goed om te laten zien wat je doet en goed om te zien waar jij staat in een groot concern als SNS/Reaal. Daarnaast is het prettig om met de topman te delen welke kansen en bedreigingen er in de markt te zien zijn.

En laten we eerlijk zijn : een enthousiaste topman is ook lekker voor de eigen motivatie.

1 Comments:

  • Levert dit ook nog momentum op voor je kennisdelingsplannen?

    Als iemand in staat zou moeten zijn om direct de links te leggen tussen de verschillende onderdelen en de winst die daardoor te halen is te onderkennen, dan zou het Sjoerd van Keulen moeten zijn.

    By Anonymous Anoniem, at maandag, oktober 30, 2006 3:11:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home