Bespaar het me

woensdag, oktober 25, 2006

Goedkope autoverzekering volkswagen opel

Leuke titel, nietwaar ?

De kans dat je hierdoor verleid wordt om verder te lezen is, klein, maar er zit hier een extra lading aan de woorden. Ik zal het uitleggen :

Sinds 2,3 jaar is de hele internet wereld in Nederland ervan overtuigd : Google is de beste zoekmachine. En beter nog : zeer veel Nederlandse surfers denken dat. Dus is het advertentiesysteem van Google zeer populair, genaamd "Google Adwords".
Het zijn die teksten in blauw aan de rechterkant van de pagina, die verschijnen als je bij Google hebt gezocht.
Maar het beste is toch om bovenaan in de zoeksresultaten te staan - die vertrouwen mensen toch het allermeest.

Nu is er een hele industrie ontstaan van bedrijven die adviseren hoe je je pagina zo maakt, dat Google hem het hoogste in de zoekresultaten zet. Is dit dan zo belangrijk ? Ja, dit is exxxtreem belangrijk. Zeer veel sites en webshops hebben hun bestaan te danken aan Google, omdat die bepaald hoeveel klanten hun winkels in zullen gaan.

Met Adwords zijn we hier al een tijdje mee bezig. En het gaat behoorlijk goed.
Met dit blog gaat het nog beter : Google houdt van Blogs - binnen no time stonden we bij woorden als "bespaar" en "Proteq" op de eerste pagina van de zoekresultaten - zonder veel te doen. (check bijv bij het woord "regenverzekering" en je komt geheid uit bij dit blog : op basis van 1 stukje !)

Dus vandaar die maffe titel : ik ben heel geinteresseerd hoe lang het gaat duren voor ik dit blog terugvind bij de resultaten voor "goedkope autoverzekering volkswagen opel".

Eigenlijk is dit te gek voor woorden : een mannetje in Nederland schrijft 1 stukje en gebruikt daarbij toevallig wat woorden et voila : succes. Het beroemdste Nederlandse voorbeeld hiervan zijn de woorden "raar kapsel". Moet je kijken waar je uitkomt.

Maar zo werkt het dus nu op het internet : Google probeert zo goed mogelijk te kijken of dingen relevant zijn en zet deze sites of blogs bovenaan. Dat je hierdoor af en toe wat rare gevallen krijgt en dat er een hele cowboy-industrie is ontstaan die je belooft "bovenaan" te krijgen, dat moet je dan maar op de koop toe nemen.

Blijft leuk, dat internet.

6 Comments:

  • Dag,
    Op dit moment is Magnus Management Consultants bezig met een onderzoek onder corporate blogs in Nederland. Hiervoor zouden we u een survey willen sturen, zou ik uw email adres mogen ontvangen om de link naar onze survey te kunnen sturen?

    Met vriendelijke groet,

    Martijn Walvis (m.walvis at magnus.nl)
    Magnus Management Consultants

    By Anonymous Anoniem, at woensdag, oktober 25, 2006 3:52:00 p.m.  

  • Moet je zien wat er gebeurt als andere blogs gaan linken naar je stukjes. Dan kan dag helemaal niet meer stuk.

    By Anonymous Anoniem, at maandag, oktober 30, 2006 3:03:00 p.m.  

  • Helemaal waar ! Waar kan ik jouw blog vinden, Jan Kees ? ;-)

    By Blogger Ewout Wolff., at woensdag, november 01, 2006 6:56:00 a.m.  

  • Helaas Ewout, geen persoonlijk weblog. Ik krijg nu al het commentaar thuis dat ik wel vaak achter de pc zit...

    Ik kan je wel naar een van onze corporate blogs verwijzen.
    http://www.ingblogs.com/mycupofcha/

    Wat ik interessant vind aan dit soort blogs is dat blijkt dat iedereen met dezelfde problemen worstelt en dat er een grote behoefte is aan het uitwisselen van informatie over lokale initiatieven die (soms onverwacht) wereldwijd ingezet kunnen worden.

    By Anonymous Anoniem, at donderdag, november 02, 2006 4:49:00 p.m.  

  • Ja, herken ik inderdaad - we denken dat we uniek zijn met onze kopzorgen en de buurman blijkt al 10 jaar met de oplossing van het probleem te werken.

    Tijd om de muurtjes af te breken.

    By Blogger Ewout Wolff., at donderdag, november 02, 2006 5:21:00 p.m.  

  • By Anonymous Anoniem, at zaterdag, maart 17, 2007 12:30:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home