Bespaar het me

zondag, september 24, 2006

Routemobiel wil niet meer met de ANWB worden vergeleken


De Pechhulpdienst die o.a. bekend werd door de heftige campagnes, is weer begonnen. De vraag was : wat zouden ze dit jaar doen ? Opnieuw hard tegen de schenen van de ANWB schoppen ? Net zoals de ANWB miljoenen uitgeven aan TV-reclames, waar geen klant iets aan heeft ?

Sinds maandag weten wet het : een grootscheepse campagne onderweg, waarbij klanten als extraatje kunnen kiezen voor het gloednieuwe navigatiesysteem van VDODayton.

Niet verkeerd, een leuke korting voor nieuwe en bestaande klanten en een helder beeld : we zijn sneller en we zijn goedkoper. En het mooiste : "We wilen niet meer vergeleken worden met de ANWB". Want we zijn anders & beter voor minder geld.

Wat betekent dit voor ons ? Nou, reken maar op spanning : in de kantine staat een bord met de laatste stand nieuwe klanten erop. We hebben presentaties gekregen van de directeur van Route Mobiel. We lezen kranten, we kijken op de website, die onze mensen en Victor in elkaar hebben gezet. Sandra werkt zich de blaren om Routmobiel acties op een goede manier neer te zetten. En ons callcenter zit de hele dag de telefoon van Routemobiel op te nemen. En heel stiekem kijken we af en toe naar de statistieken van de Routemobiel-site, om te kijken hoeveel mensen klant zijn geworde via het internet.

Kortom : Het voelt als een feest - koortsachtig en spanned. Ook op zaterdag & zondag, trouwens.

2 Comments:

  • Prima, ook hierin laat Routemobiel zien dat ze geen geld steken in het oproepen van een goed gevoel bij klanten, zoals de ANWB, maar ook (off topic) de NVM, maar direct klantvoordeel helder maken.

    Grappig om te zien hoe gevestigde partijen voor de traditionele modellen kiezen, waar nieuwkomers ook op marketing gebied voor een frisse aanpak kiezen.

    Ik herken de premium die voor het overstappen wordt geboden in de vorm van het navigatiesysteem, je moet mensen belonen voor hun actie, maar ik verwacht dat ook hier over niet al te lange tijd een uitgekleed model uit te voorschijn komt: heldere dienstverlening voor een kale prijs. Nederland wordt keuzemoe en zit steeds minder te wachten op franje rondom een product.

    By Anonymous Anoniem, at maandag, september 25, 2006 2:38:00 p.m.  

  • Jan Kees,

    Het is erg moeilijk om niet overgaan tot "feel good"-reclame, dus RM heeft hier bewust een risico genomen tegenover het media geweld van ANWB. En dat is natuurlijk veel minder sexy dan een zeer zichtbare campagne. Gaan Nederlanders dit ook zo zien ? Ik weet het nog niet. Hooguit kan ik voor mijzelf spreken en zeggen dat ook voor mij direct voordeel zonder mooie reclameconceptjes als een verademing overkomt. Frisse lucht zonder airsticks, heerlijk !
    :-D

    By Blogger Ewout Wolff., at maandag, september 25, 2006 7:58:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home