Bespaar het me

dinsdag, september 19, 2006

Brand


Het was om een uur of half 11. Ik zat in een sessie met een aantal collega's te praten hoe we onze bekroonde Rechtsbijstandsverzekering online gingen zetten : welke vragen gingen we stellen, welke waren eigenlijk onzin, etc.

Tot er ineens een scherp alarm door de kamer ging.
Adrenaline maakte zich van mij meester. De BHV-bieper in mijn binnenzak ging ook af en ik stormde de trap af naar het meldpunt bij de portier. Er was brand !

Iedereen toch wel zenuwachtig, de pupillen in de ogen groot en gespannen blikken. Manon en Vanessa waren koortsachtig aan het bellen. Twee man in fel oranje jassen en intercoms stonden al klaar en achter mij aan kwam al een grote drom met medewerkers.

Automatisch schakelden onze telefoons over op een tape : "...in verband met een calamiteit kunt u ons tijdelijk niet bereiken...", de lift stond stil.
Toen pas viel mij een sterk fohn-geluid op, wat in het trappenhuis te horen en te voelen was : het afzuigsysteem op ons dak was aangegaan. Dat hadden we nog nooit gehoord - het was ineens heel erg menens.

Ik kreeg de opdracht om mensen uit de bovenste kamers te halen, maar het was niet nodig : binnen 3,5 minuten bleek iedereen het gebouw uit te zijn.
Toen ik buiten stond begon ik pas te beseffen dat ik eigenlijk niet wist wat ik moest doen : de adrenaline zorgde zeer snel voor een vernauwing van mijn focus. Stond ik daar met mijn goede bedoelingen. Lesje voor de volgende keer geleerd.

In ieder geval goed om te zien dat iedereen snel het gebouw uit is : het beste wat je zou wensen als het een keer echt brand is. (want ja : het was een oefening, pff...).

In ieder geval een dag lang grappen met elkaar hierover kunnen maken - met toch een serieuze ondertoon.

(bij wie zijn wij eigenlijk verzekerd voor brand ?)

1 Comments:

  • Mmm..Peter : wij zijn nu voornamelijk bezig om mensen uit te leggen wie Proteq is en hoe ze ons moeten zien. Vandaar "Proteq bespaart het u".

    Je idee is misschien wat als iedereen in Nederland al doorheeft dat we een voordelige optie zijn voor verzekeringen.

    By Blogger Ewout Wolff., at woensdag, september 20, 2006 3:03:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home