Bespaar het me

donderdag, september 14, 2006

Lange wachttijden verzekering door papiergebruik

Veel wachttijden in de financiële sector zijn te wijten aan het inneficiënt gebruik van papier. Daardoor zijn werknemers onnodig lang bezig met het verwerken van documenten, zo blijkt uit onderzoek van Lexmark.

Bij verzekeraars werden 638 mensen ondervraagd en daar blijkt bijna vijftien procent meer dan honderd formulieren per dag te moeten verwerken. Eenzelfde percentage geeft aan meer dan een uur kwijt te zijn aan papierwerk.
Het gevolg hiervan is dat de wachttijd voor het aanvragen van leningen en het verwerken van kostendeclaraties op kan lopen tot vier dagen.

Overigens heeft de inefficiënte documentenstroom niet tot gevolg dat er papier verspild wordt : "slechts" achttien procent van alle documenten wordt na het printen nooit meer ingekeken en dat is een vrij laag percentage ten opzichte van andere sectoren.
(bron : Techzine.nl)

Ik heb het hier al eerder over deze situatie gehad. Grappige is dat bij ons nog steeds de overtuiging heerst dat klanten echt papier willen hebben. En dat we daarom blijven volharden in het dubbel sturen : zowel papieren als electronisch offertes, polissen, overzichten, verzoeken, herhaal-verzoeken, betalingsoverzichten, betalingsverzoeken, etc, etc.

Wat wilt u klant ?!? Papier of digitale communicatie ?! Vertel het ons, wij verdrinken anders in de papiermassa's.