Bespaar het me

dinsdag, september 12, 2006

Doe de Nationale Bespaartest

Nee, dit is niet de naam van alweer een variant op de Nationale IQ-test.

Het is een test, ontwikkeld door Milieu Centraal en het Nibud.
Doel van deze test: laat mensen zien hoeveel ze kunnen besparen op gebied van : Voeding, Verwarming, Electriciteit, Autogebruik.

Mijn resultaat was :

Minder uitgaven
Volgens deze test laat u jaarlijks de volgende besparingen liggen:
• Voeding 0 euro
• Verwarmen & (warm) water 52 euro
• Elektriciteit 200 euro
• Autogebruik 405 euro
• Totaal 657 euro

Meer milieu
De bespaartips zijn goed voor uw portemonnee maar ook voor het milieu. Als u de bespaartips zou toepassen helpt u mee aan een beter milieu. Hieronder ziet u wat dat jaarlijks in uw situatie zou betekenen:

• Voeding 0 procent minder energieverbruik bij het produceren van voedingsmiddelen (voor het telen, bewerken en transporteren van voedingsmiddelen is energie nodig)
• Verwarmen & (warm) water 5 procent minder verbruik van gas
• Elektriciteit 23 procent minder verbruik van elektriciteit
• Autogebruik 21 procent minder verbruik van autobrandstof

Goed, goed, ik weet waar mijn uitdaging ligt : minder lang 's avonds doortikken aan je Blog, gooi die PC de deur uit en voeg daar alles maar bij wat op een "EE" eindigt : TV, CD, DVD, etc. Verder moet ik niet zo ver weg van Heerhugowaard wonen.

Maar die bespaartips zijn wel aardig, daar kan ik wel wat mee.

(Even het NIBUD bellen wat ze van ons vinden)