Bespaar het me

woensdag, augustus 09, 2006

The making of...de Proteq-campagne (2)

Ik probeer overigens aan de ene kant te schrijven over ons bedrijf en jou/jullie zo meer inzicht te geven in ons bedrijf, aan de andere kant wil ik voorkomen dat ik je doodspam met onze bedrijfsnaam. Doe ik het alsnog teveel, aarzel niet en reageer.

Goed dat gezegd : terug naar "The making of...de Proteq-campagne" -

We besloten om een reclamecampagne te beginnen, met als doelen : verhogen van de bekendheid van ons merk en waar we voor staan en verbeteren van onze omzet natuurlijk.

Vervolgens zijn we een aantal maanden ondergedoken met onze bureaus Doom & Dickson, Qi, Carat en MM&MO. Een aantal ideeen zijn langskomen, maar het bleef lastig. Eerlijk gezegd zijn verzekeringen voor de meeste mensen meer een verplicht kwaad. Een geweldig groot goed natuurlijk, maar toch.
Tel daarbij op de grote hoeveelheid reclame die verzekeraars over je uit storten en dan wordt het lastig om op een aardige manier te laten weten dat er iets nieuws te koop is.

Na lang nadenken en praten wisten het uiteindelijk : wij leveren simpele financiele diensten, snel, makkelijk en goedkoop. En als heel Nederland nu eens verzekeringen bij ons ging kopen ? Een beetje gereken leverde een enorme som op : 2 miljard !!

Maar wie zou Nederland dit goede nieuws kunnen vertellen op een leuke manier ?