Bespaar het me

dinsdag, augustus 08, 2006

Begin van een nieuwe dag : campagne

's Ochtends door de trip naar de garage te laat voor een afspraak met collega's over de aanstaande campagne. Hier kan ik natuurlijk niet al te veel over vertellen, behalve dat hij leuk blijft. Ook al zijn we er vanaf Maart mee bezig.

Omdat tegenwoordig verzekeraars onder de Wet Financiele Dienstverlening (WFD) vallen, zijn er altijd vragen die omhoog komen, op het moment dat je in het openbaar treedt. Of humor gebruikt/denkt te gebruiken. Dan ben je soms langer bezig met juristen dan met je marketeers of het reclamebureau.

Ton was blij verrast door de foto's en teksten die we lieten zien. Wel vonden we dat het SNS/Reaal-logo groter mag op de uitingen : die vinden onze klanten namelijk erg belangrijk. En logisch ook : als je de naam "Proteq" niet eerder hebt gehoord, waarom zou je dan ooit een verzekering van ons kopen, ondanks onze lage prijs ? Een verzekeraar moet je nu eenmaal goed vertrouwen.

Tijdens diverse sessies marktonderzoek zagen we dit ook heel goed : het vertrouwen in onze diensten groeide zienderogen als men hoorde dat SNS/Reaal achter ons stond. Dus sindsdien gebruiken we het met trots en plezier !

We hebben ook nog gekeken naar de tekst en geconcludeerd dat die nog te lang was. Ook zo'n typisch ding : je hebt een advertentie, maar je wilt zo dolgraag je toekomstige klant alles, maar dan ook alles in 1 keer vertellen. Met het grote risico dat die door alle letter-drukte geen enkele tekst meer leest.
Dus flink strepen en over houden "Proteq bespaart het u" en een oproep om vooral de eigen premie te bekijken op onze website.