Bespaar het me

vrijdag, januari 26, 2007

Verzekeraars hebben te weinig kennis

Verzekeraars en tussenpersonen weten te weinig over de producten die ze verkopen. De slechte informatieverstrekking leidt tot duizenden klachten. Dat zegt de Ombudsman Verzekeringen Jan Wolter Wabeke vrijdag in een interview met het Algemeen Dagblad.

Wisselingen in het management, fusies en overnames en te weinig kennis bij het personeel zijn hiervoor volgens hem de oorzaken. "Ik vind het onthutsend als ik, de ombudsman, medewerkers van een verzekeraar moet uitleggen wat voor product ze hebben verkocht."

De problemen doen zich vooral voor bij de beleggingspolissen. Diverse belangenverenigingen zouden rond de zeventigduizend klachten hebben verzameld van gedupeerde polishouders.

Het Verbond van Verzekeraars herkent zich niet in de kritiek van Wabeke op onder meer de slechte informatieverstrekking. "We hebben de afgelopen jaren meerdere initiatieven ontplooid om de klant beter voor te lichten, zoals de financiƫle bijsluiter", zegt woordvoerder Hennie Zoontjes in de krant.

Bron : www.nu.nl

Labels: , ,