Bespaar het me

maandag, januari 08, 2007

Waarom gebruikt heel Nederland niet meer stagiaires ?

Binnenkort komen er twee stagiaires bij ons werken. De een gaat helpen met het communicatievraagstuk :hoe kan ik mijn bestaande klanten helpen om de weg te vinden op de Proteq-site ? De ander gaat ons helpen bij : hoe organiseren we onze huidige klantkennis en hoe krijgen we betere feedback van onze bestaande klanten ?

Geen geringe vragen, dacht ik.

We hebben hier intern simpelweg te weinig tijd voor, ondanks het feit dat de bovenstaande onderwerpen niet de minste zijn. En daar komen goede stagiaires heel erg goed uit : frisch, jong, enthousiast en rete-slim.

Waarom maken bedrijven er dan nog steeds zo weinig gebruik van ?! Ik begrijp er niets van : als er ergens wel een prachtige win/win te behalen is, dan is het deze wel.

Er zijn zelfs bedrijven die zich erop richten, dat studenten/ studenten-net-af een zo goed mogelijke ervaring kunnen krijgen in geïnteresseerde bedrijven.

En denk nou niet dat je risico's loopt als bedrijf : studenten presenteren zich via Hyves, hun CV en zelfs ook via video. Dus als je dan nog een malloot aanneemt....

Kortom : bedrijven in de buurt van Heerhugowaard, vooral geen stagiaires gebruiken - we nemen ze graag van jullie over ;D