Bespaar het me

zaterdag, september 30, 2006

Internet in SNS/Reaal

Ik ben bezig om een bijeenkomst te organiseren voor alle partijen binnen moedermaatschappij SNS/Reaal, die bezig zijn met internet. En dat zijn ze allemaal : Reaal, SNS, Fundcoach, ASN.

Als je nooit in een groot concern hebt gewerkt, lijkt het misschien raar, maar toch is het zo : je werkt allereerst voor je eigen bedrijf/unit, daarna pas voor het geheel. Nadeel daarvan is dat het mogelijk is dat je het wiel opnieuw uitvindt.

Vandaar dat ik maar een speels mailtje naar iemand van SNS liet uitgaan : "Ken jij nog meer mensen die zich bezighouden met internet ?". Een kleine lawine aan reacties was het gevolg. Dus toen werd mijn ideetje ineens veel meer serieus.

Erik Broekhuis van Google was enthousiast om een verhaal te vertellen voor deze bijeenkomst. Zelf hoop ik allereerst mijn collega's te ontmoeten, die dezelfde lessen leren als wij. Het is het mooiste als je weet dat iemand anders nieuwe dingen doet, die jij ook kan gebruiken. Of goede/slechte ervaringe met internet-partijen.
Wie weet wat er nog voor moois kan bloeien.

Want Fundcoach is al een tijd goed bezig met beleggen via internet, SNS heeft zelfs ervaring met adviesgesprekken voor hypotheken via een videoverbinding en ASN heeft een van de meest aantrekkelijke spaarrekeningen van Nederland online. Zouden ze weten dat we een blog hebben ? (ik heb het blog nl. expres stil gehouden)

Een erg stout idee was om buiten alle SNS/Reaal ICT om een site op te zetten, waar we met zijn allen kunnen discussieren/informatie met elkaar delen. Maar dat zal het wel niet halen : al was het maar omdat de wetgeving dit soort dingetjes van banken/verzekeraars met argusogen bekijkt.

4 Comments:

  • Goed idee, ook ik kom nog bijna wekelijks mensen tegen binnen (name deleted: groot financieel concern) die ik eigenlijk drie jaar geleden al had willen tegenkomen. Via officiele kennisdelingsplatforms, maar nog vaker via officieuze contacten, heb ik inmiddels al een hoop interessante informatie kunnen uitwisselen.

    Je kunt natuurlijk een gratis forum aanmaken met een closed user group aanmaken zodat je kennis kunt delen buiten de eigen systemen om zonder dat de AFM je aan de schandpaal nagelt vanwege het ongewild verspreiden van koersgevoelige informatie.
    Scheelt weer 30k en 6 maanden aan impactanalyse.

    By Anonymous Anoniem, at maandag, oktober 02, 2006 4:04:00 p.m.  

  • ;-D

    Klinkt alsof je enige ervaring met mij deelt, jan kees !

    By Blogger Ewout Wolff., at maandag, oktober 02, 2006 8:43:00 p.m.  

  • Yep, deels wel.
    Een andere ervaring is trouwens dat het soms makkelijker is om aan externe informatie te komen dan aan interne informatie. Kan ook iets over mijn netwerk zeggen natuurlijk...hmmm.

    Ik ben heel benieuwd hoe je kennisdelingsinitiatief gaat uitwerken.

    By Anonymous Anoniem, at dinsdag, oktober 03, 2006 12:15:00 p.m.  

  • [url=http://www.drawingboard.org/blogs/?u=videoseaddy2]RZ WMV to DVD Converter[/url] [url=http://lecturer.elektrounesa.org/?u=videoseally7]Magic DVD Player[/url]
    100 Windows Media Player Skins Honestech Video Patrol 4.5
    http://community.nachoordinaryclass.com/members/Magic-DVD-Ripper-5.2.1.8-23/default.aspx Plato DVD to iPod Converter 7.81
    [url=http://www.adulthostedblogs.com/?u=videosealex3]DVD Lab Studio 1.25[/url] [url=http://blogs.laverdadigital.com.mx/?u=videoseabigayle3]SmartSound Sonicfire Pro[/url]
    Joboshare 3GP Video Converter Xilisoft Video Converter 3.1.49.1221b
    http://www.blogportalen.no/blog/?u=videosealan0 123 Video Converter 4.3.1
    Witcobber Super Video Converter 5.5.0
    my icq:858499940385

    By Anonymous Anoniem, at woensdag, april 07, 2010 6:08:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home