Bespaar het me

zondag, juli 23, 2006

Independer wordt grote tussenpersoon

"Independer groeit in snel tempo uit tot een van de grootste tussenpersonen van ons land. Zo zegt het bedrijf maandelijks ruim tweeduizend autoverzekeringen te verkopen. Ook overlijdensrisicopolissen en direct ingaande lijfrenten worden in toenemende mate gesloten. Directeur Edmond Hilhorst geeft geen inzage in de provisieomzet. Op basis van uitlatingen van diverse verzekeraars schat AM de provisieomzet van Independer over 2005 in op zo’n € 6 mln. Daarmee zou het bedrijf tot de vijftig grootste tussenpersonen van ons land behoren". (AMweb, 21/7/06)

Leuk om te zien dat nu bijna alle grote verzekeraars niet meer om Independer heen kunnen. Een positie die het heeft verdiend door goed en gedegen te werk te gaan en tegelijkertijd zo klantvriendelijk mogelijk te blijven. En dat is geen kattepis. Wij doen al een paar jaar erg prettig zaken met de club uit Hilversum.

Wat mij wel opvalt is de reactie van kennissen als ik hen vertel dat wij Independer betalen voor het aanbrengen van klanten. Er is een schrikreactie en vrijwel onmiddellijk de constatering dat Independer "dus" niet meer objectief kan zijn : "want" ze worden betaald door verzekeraars.

Deze reactie verbaasde mij wel : miljoenen sites in andere branches verdienen op deze manier een aardige stuiver bij zonder problemen, waarom dan bij verzekeren wel bedenkingen ?

Ik hou het er maar op dat mensen van nature achterdochtig zijn over de financiele sector en tussenpersonen. Voor Independer de schone taak om aan te tonen dat een vergelijkingssite wel objectief en "clean" kan blijven.